Termeni de transport și condițiile contractuale valabil pentru serviciile de transport cu autobuzul de STUDENT AGENCY KS

AGENȚIA STUDENT AGENCY K.S., Nam. Svobody 17, 602 00 Brno, numărul identificare a companiei (BCI): 25317075 emite urmatoarele reguli de transport și condițiile contractuale pentru cursele de autobuz operate de agentia STUDENT AGENCY K.S, în conformitate cu Decretul Ministerului Transporturilor din Republica Cehă nr 175 / 2000 conform regulamentelor de transport pentru feroviar public și pentru transportul rutier de călători, aceste condiții sunt aplicabile de la 1 august 2013 și acestea sunt disponibile la toate punctele de vânzare și pe toate vehiculele care aparțin acestor linii.

Toate relațiile care rezultă din Termenii de transport și condițiile contractuale sunt guvernate de legislația Republicii Cehe, în conformitate cu Regulamentul 593/2008 (articolul 5, paragraful 2) – I.

1 Încheierea și îndeplinirea contractului de transport la transportul de pasageri

În conformitate cu secțiunea § 3 din Decretul de mai sus, contractul de transport este încheiat atunci când pasagerul pretinde dreptul lor de transport care rezultă din documentul de transport la urcarea in vehiculul transportatorului. Contractul de transport între călător și transportator, tine de acești termeni de transport și de condițiile contractuale, precum și de conditiile tarifare corespunzătoare. Lista tarifelor operatorului de transport valabile pentru serviciile de autobuz individuale este specificat în lista de prețuri a transportatorului.

    1. Drepturile și obligațiile operatorului de transport

      1. Prin încheierea contractului de transport transportatorul se angajează să transporte pasageri de la stația de plecare la stația de destinație, care sunt specificate în documentul de transport, în mod corespunzător și la timp.

1.1.2. Pasagerul acceptă că asigurarea serviciilor suplimentare este facultativă,( în special băuturile calde, film, presa zilnică, stewardese la bord și conexiune Wi-Fi Internet) este în întregime la alegerea operatorului de transport, iar pasagerul nu are dreptul la solicitarea acestor servicii prin apelarea la contract. Atunci când nu există timp suficient pentru a presta aceste servicii, acestea nu sunt oferite.

      1. Transportatorul își rezervă dreptul, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, modificarea orarelor, utilizarea de autobuze substitutive și schimbări de locuri. În cazul în care orarul este schimbat, pasagerul are dreptul la compensarea biletului sau partea sa (în cazul care bilete sunt parțial utilizate), atunci când nu este posibil să se utilizeze biletul complet.

Atunci când sunt folosite autobuze de substituție, serviciile suplimentare nu sunt garantate.

Autobuzele de substituție nu trebuie să fie echipate cu centuri de siguranță. Dacă pasagerii refuză să se deplaseze pentru acest motiv, ei au dreptul la o rambursare integrală a biletului.

      1. Pentru autobuzele speciale sau autobuzele economice, serviciile suplimentare anunțate nu vor fi furnizate.

      1. Tarife de compensare

        • pasagerii nu au dreptul la nicio compensație pentru daune, în cazul în care nu au fost transportati în timp util pentru un motiv care nu a fost cauzat de transportator (de exemplu: un accident de mașină, ambuteiaj pe autostradă, un dezastru sau orice alte situații neprevăzute cauzate de forța majoră )

        • În cazul în care întârzierea a fost cauzată de transportator, pasagerul este compensat în conformitate cu normele și

reglementările interne în funcție de lungimea traseului și durata întârzierii.

        • Indiferent de motivul întârzierii, despăgubirile nu se aplică la întârzierile anunțate în prealabil, înainte de plecare de la stațiile de îmbarcare (anunțate la stația de plecare prin proprietarul statiei, anunțat de către un angajat STUDENT AGENCY sau anunțat printr-un mesaj text sau prin telefon )

        • Indiferent de reglementarea anterioară, de la 1 aprilie 2013, pasagerii de pe cursa Brno – Praga și/sau retur (cu excepția pasagerilor de la / la Jihlava ) au dreptul la despăgubiri , în cazul în care întârzierea la sosire a fost cauzată de situaţia de trafic de pe autostrada D1, compensarea fiind, după cum urmează :

  • În cazul în care întârzierea la sosire a fost de peste 31 de minute: 25% din prețul biletului

  • În cazul în care întârzierea la sosire a fost de peste 61 minute: 100% din prețul biletului

      1. Când se face o rezervare, transportatorul se angajează să satisfacă cerințele pasagerilor pentru locurile solicitate, î limita disponibilităţii.

      1. În cazul unei plăți de către pasager la bordul autobuz, operatorul de transport este obligat să accepte de cinci ori prețul bunurilor / serviciilor, până la suma maximă de 5.000 CZK / € 160 sau echivalentul acesteia în alte valute.

      2. În scopul de a îmbunătăți serviciile și de a spori siguranța serviciilor furnizate de către operatorul de transport,

vehiculele de transport sunt echipate cu un sistem de monitorizare video în interiorul vehiculului și parțial exteriorul vehiculului, sunt monitorizaţi inclusiv și pasagerii. Prin achiziționarea biletului pasagerii sunt conștienţi de acest fapt și își dau consimțământul pentru această monitorizare.

    1. Drepturile pasagerilor și obligații

      1. Prin încheierea contractului de transport, pasagerii se angajează să respecte regulile de transport și acești termeni

de transport și condițiile contractuale și să plătească prețul de transport (denumit în continuare tarif), în funcție de tariful

respectiv.

1.2.2 . Pasagerii sunt obligați să prezinte un document de transport valabil, în sensul verificarii încheierii acestui contract

pe parcursul îndeplinirii contractului de transport. Datele cu privire la documentul de transport trebuie să corespundă

cu datele din documentul de călătorie al pasagerului. În cazul în care pasagerul nu are un document de transport valabil, operatorul de transport nu este obligat să-l /o accepte pentru transport și pasagerul nu are dreptul la nici un fel de rambursare a biletului. Fiecare pasager este personal responsabil pentru respectarea normelor și reglementărilor, responsabil pentru pașaport personal și sunt obligaţi să respecte obiceiurile din țările în care aceștia se depleasează sau prin care se deplasează și este obligat să respecte toate normele administrative și reglementările referitoare la bagajele lor vamale. În cazul în care pasagerului nu îi este permis să continue călătoria de către organele de poliție sau de autoritățile vamale, pasagerul nu are dreptul la nicio restituire de tarif, nici în întregime sau parţial, nici nu are dreptul la nicio altă compensație sau despăgubire. Pasagerul este obligat să plătească transportatorului cheltuielile suportate de operatorul de transport ca urmare nerespectări reglementărilor .

      1. Prin achiziționarea biletului, platit prin numerar sau prin card de credit al clientului, aceasta este de acord cu termenii de

transport și condițiile contractuale de trasnport și își dă acordul la prelucrarea datelor cu caracter personal. Pasagerul isi dă acordul cu aceste condiții prin cumpărarea biletului cash sau prin depozitarea banilor .

      1. Pasagerii sunt obligați să verifice dacă biletul a fost emis în conformitate cu cererea lor imediat după obținerea biletului. În cazul în care biletul nu corespunde cu datele necesare, au dreptul de a refuza biletul. Dacă pasagerii notifică discrepanțele în datele de pe bilet mai târziu, se va proceda în conformitate cu condițiile de anulare, iar acest lucru nu va fi considerat ca o plângere.

      1. În cazul în care pasagerii nu se prezintă pentru la locul de plecare sau pierd plecarea, ei nu au dreptul la nicio rambursare a biletului.

      2. Tariful nu este rambursat pentru bilete neutilizate sau parțial utilizate.

      3. Pasagerul are dreptul la rambursarea biletului în cazul în care serviciile pe care le-a planificat pentru transport, are mai mult de șaizeci (60) minute întârziere la stația de plecare și pasagerul cu un bilet valabil a renunțat la călătorie pentru acest motiv.

      4. Pasagerul are dreptul la o rambursare tarif când transportul nu se efectuează din motive care tin de transportator.

      5. În cazul în care întârzierea serviciului este cauzată de motive din partea operatorului de transport și rezulta pierderea conexiunii cu un alt contract de transport sau în cazul în care transportul început nu a fost finalizat, pasagerul are dreptul la una dintre următoarele opțiuni :

  • Transportul cu un autobuz adecvat de la același operator de transport la locul de destinație,

  • Transportul cu un autobuz adecvat de la același operator de transport la stația de plecarea și de rambursare tarif,

  • Rambursarea biletului pentru partea de călătorie care nu a fost efectuată

      1. Pasagerul nu are dreptul la compensație în cazul în care el / ea nu a fost transportat la timp.

      2. Pasagerul trebuie să primească posibila compensație acordată în termen de 12 luni de la ziua în care a fost acordat. Soldul creditelor de până la și inclusiv 10 CZK/0.5 € sau echivalentul acestora în alte valute pot fi retrase în numerar în punctele de vânzare ale transportatorului / utilizat pentru rezervare de altă biletului în termen de 3 luni de la data la care soldul a venit în existență .

      3. Soldul creditor de pe bilet contul / Credit cauzate de anularea bilete / acordarea de despăgubiri / depozite pot fi retrase în numerar în STUDENT AGENCY, KS puncte de vânzare sau utilizate pentru plata de mai multe bilete. Soldul de pe bilet fara- nume (neidentificat), poate fi retrasă până la valoarea de 1000 CZK / € 40. Când se retrage o sumă mai mare decât 1000 CZK / € 40 biletul trebuie să fie cu un nume (de identificat), și un act de identitate trebuie să fie prezentate. CI-ul trebuie prezentat ori de câte ori biletul este identificabil. Soldurile nu poate fi trimise in conturi bancare și trebuie să fie folosite numai în scopul achiziționării de bilete. Soldurile rezultate din depozit prin card de debit / credit la www.studentagency.cz nu pot fi plătite în numerar și vor fi returnate pe cardul bancar. Creșterea soldului de pe bilet contul sau de credit este posibilă doar în moneda în care acest bilet / cont a fost creat.

      1. Pasagerii pot fi exclusi de la transport, în cazul în care ajunge la autobuz sub influența alcoolului, narcoticelor sau altor substanțe psihotrope, în ciuda faptului că a fost avertizat:

        • fumează, consuma băuturi alcoolice in cantități excesive sau utilizează narcotice sau alte substanțe în autobuz,

        • se comportă zgomotos, redă muzică zgomotos, foloseste tehnologia audiovizuala zgomotos sau deranjează pe ceilalți pasageri prin comportament inadecvat, miros, etc,

        • murdareste alti pasageri sau vehiculul, precum și spațiile și echipamentul prin haine murdare sau prin comportament,

        • distruge vehiculul și / sau a spații și echipamentele destinate pasagerilor,

        • nu este în conformitate cu regulile de transport, acești termeni de transport și condițiile contractuale sau din instrucțiunile sau ordinele date de o persoană autorizată de către operatorul de transport.

      2. Pasagerul care a fost exclus de la transport nu are dreptul la nicio restituire de tarif sau pret de rezervare a biletelor scaun

      3. Dacă pasagerul întrerupe călătoria, valabilitatea biletul expiră.

      4. În cazul unei plăți de către pasager, pasagerul ar trebui să aibă valoarea corespunzătoare gata, în numerar, cu privire la prețul bunurilor sau serviciilor, în caz contrar, este posibil ca nu vom fi în măsură in acceptam plăți cu bancnote mai mari nominal valoaric din cauza cantitatii insuficiente de rest.

2 Documente de transport și datele sale

    1. Dispoziții generale:

      1. Pasagerul este obligat să prezinte un document de transport valabil (denumit în continuare bilet, în cursul derulării contractului de transport în vederea controlului. În caz de absență a biletului, pasagerul se poate îmbarca după care să ateste codul de rezervare al biletului care a fost rezervat pentru această linie special. În cazul în care pasagerul nu poate furniza aceste date, el trebuie să cumpere un nou bilet la tariful flexi pentru servicii internationale)sau un bilet cu dată fixă pentru(linii interne. suma plătită pentru noul bilet este nerambursabil.

2.1.2. Consultarea documentelor de călătorie și codurile rezervare din vehiculele de transport se efectuează de către persoanele autorizate în mod corespunzător de către operatorul de transport, echipat cu ID-ul inspectorul.ID Inspector include: fotografie inspectorului, numărul de identificare, ștampila și semnătura organizației care a emis ID-ul. În cazul în care pasagerul nu este în măsură să prezinte un bilet valabil, el / ea este obligat să plătească tariful împreună cu suprataxa, în valoare de 500 CZK / € 20. Persoanele autorizate au dreptul de a verifica în cazul în care pasagerul în conformitate cu termenii de transport și condițiile contractuale și activitățile lor sunt reglementate de Legea nr 111/1994, privind transportul rutier, secțiunea 18a.

2.1.3. Pasagerul este obligat să plătească prețul de transport (denumit în continuare tarif), în funcție de tariful valabil în ziua achiziționării biletului.Tariful include doar transportul în sine. Transportatorul furnizează alte servicii opțional (a se vedea 1.1.2) gratuit.

2.1.4. Toate liniile de transport a necesita obligatoriu rezerve scaun. 2.1.5.biletul cu o rezervare reprezintă, de asemenea, o rezervare de locuri.

      1. Toți pasagerii, care au nevoie de o reducere furnizate de serviciul, sunt obligate să dovedească dreptul de a reducere a pretins atunci când urca în autobuz, în următoarele moduri:

        • copii de 0-14 ani inclusiv. prezintă orice document care atestă data lor de naștere

        • copii între 0-5 ani inclusiv. calatoreste gratuit, însoțit de o persoană în vârstă de peste 10 de ani prezintă un document care atestă data lor de naștere

        • Elevii prezinta o carte de elev valabil, eliberat de unul dintre operatorii de transport,

        • elevii prezintă un card ISIC internațional / ALIVE, EYCA card valabil (card EURO 26, EURO 26 Student) sau carnet de elev, emis de unul dintre operatorii de transport,

        • persoanele în vârstă sau tineri prezintă un act de identitate cu fotografie și data nașterii

          • persoanele cu handicap prezintă un ZTP valabil sau ZTP / P carte, ghidul de persoana cu ZTP / P carte prezintă cardul de persoana el / ea este de însoțire și are dreptul la transport gratuit pe liniile interne,

          • pasagerii transportați gratuit prezinte o carte de caz valabil cu o fotografie care le conferă licență de a transport gratuit.

      1. Carte de elev este valabil doar pe traseul specificat în ea.

      2. În cazul în care pasagerii nu pot dovedi dreptul de reducere atunci când urca în autobuz, ei sunt obligați să plătească diferența de preț. Pe servicii interne, pasagerul trebuie să plătească diferența de preț și o taxă de 10 CZK manipulare.

      1. Atunci când manipularea cu biletul / rezervare, este necesar codul de nouă / zece cifre de biletul / cont / biletul credit.

      2. Condițiile unui bilet internațional specific sunt întotdeauna specificate pe biletul și sunt obligatorii pentru bilet.

      3. Reduceri si discount-uri speciale acordate ca parte de oferte promoționale respecta întotdeauna condițiile publicate împreună cu tipul respectiv de reducere sau oferte promoționale.

      4. Dacă datele sunt invalide, false sau inexistente sunt introduse în momentul rezervării biletului on-line, transportatorul are dreptul de anula rezervarea înainte de sfârșitul valabilitatii sale. În astfel de cazuri, nici o pretenție de compensații nu vor fi acordate sau bani rambursati.

      5. Atunci când se achiziționează un bilet la bordul unui autobuz, numai un singur biletul pentru ruta serviciului dat poate fi cumpărat. Atunci când se achiziționează bilete internaționale, bilete cu un transfer nu pot fi cumpărate la bordul autocarului.

      6. În cazul unei plăți fără numerar din tariful pentru un serviciu internațional de autobuz, tariful este considerat achitat în momentul în care suma este creditată în contul bancar al transportatorului. În cazul în care tariful achiziționat prin intermediul unei plăți fără numerar nu a fost plătit pentru inaintea imbarcarii pasagerului în autobuz, pasagerul este obligat să plătească tariful de stewardului (ESS) sau șoferului și cere operatorului de transport pentru o rambursare de suma plătită non-numerar

      7. Transportatorul permite clientilor să fac o rezervare in aplicația mobilă oficial numit Jízdenky (bilete), emis de Student

Agency, KS. Transportatorul nu garantează funcționalitatea aplicației de management a rezervarilor pe telefoanele mobile atunci când aplicatia nu este utilizata în cea mai recentă versiune.

      1. Biletul este valabil în cazul în care:

        • acesta este deteriorat în așa măsură încât datele necesare pentru inspectarea corectitudinii utilizării sale nu sunt lizibile,

        • datele de pe bilet nu corespund cu realitatea sau au fost modificate fără autorizație,

        • a fost emis pentru o anumită persoană și este utilizată de către o altă persoană pe o linie internationala,

      2. Nici un substitut nu a fost eliberat sau o rambursare a fost făcuta pentru distrugere, pierdere sau bilete internaționale

furate. În cazul în care pasagerul nu știe codul de rezervare de bilet, el / ea este obligat să cumpere un nou bilet. Suma plătită pentru noul bilet este nerambursabil

    1. Tipuri de bilete

Transportatorul vinde următoarele tipuri de bilete pentru transportul internațional:

      1. FIRST MINUTE (fosta Special 30)

      2. LAST MINUTE

      3. bilet Flexi

Transportatorul vinde următoarele tipuri de bilete pentru transportul intern:

      1. bilet data stabilită

      2. bilet deschis

      3. bilet de credit

      4. bilet electronic

      1. FIRST MINUTE (fosta Special 30)

(servicii în Anglia, Belgia, Luxemburg, Danemarca, Franța, Olanda, Italia, Germania, Norvegia, Suedia,

și Elveția)

        1. Condițiile de tarifare:

          • cumpărarea unui bilet este posibila cel puțin 30 de zile înainte de plecarea,

          • întoarcere în termen de 60 zile de la plecare (se aplică pentru bilete de retur)

          • există întotdeauna o dată fixă de plecare (de asemenea, pentru o posibilă călătoria de întoarcere)

          • plecărea primei călătorii, cu excepția între datele 15 decembrie – 15 ianuarie și 1 iulie – 31 august

          • orice modificare a rezervării este posibilă numai după achitarea diferenței de prețuri între bilet First și bilet Flexi și plata taxei de schimbare (200 CZK / 8 €) cel tarziu cu 12 ore înainte de plecarea

          • modificări sunt posibile numai în datele / linii care sunt disponibile în sistemul de rezervare.

          • schimbarea numelui este posibilă numai înainte de plecarea primei călătorii după plata diferenței de preț dintre biletul First si biletul Flexi:

            • On-line sau la un punct de vânzare cu cel puțin 12 ore înainte de plecare pentru taxa de 200 CZK / 8 €

            • la urcarea în autobuz pentru taxa de 500 CZK/20 € / 18 GBP/28CHF/5500HUF

          • nu pot fi anulate (bilet nefolosit este pierdut fără drept de compensare)

          • nu pot fi achiziționate la urcarea în autobuz.

          • Nu pot fi combinate cu alte tipuri de reduceri (de tineret, de discont, copii, persoanele în vârstă),

          • Numărul de locuri disponibile pentru fiecare serviciu este limitat

      1. LAST MINUTE (toate liniile internaționale cu excepția Slovaciei)

        1. Condițiile de tarifare:

          • valabil numai (one-way) pentru bilete single

          • achiziționare posibila cu cateva ore înainte de plecare (variază în funcție de destinație)

  • biletul nu poate fi achiziționat la urcarea în autobuz

  • biletul nu poate fi schimbat sau anulat (biletul nefolosit este pierdut fara drept de compensare)

  • Nu pot fi combinate cu alte tipuri de reduceri sau tarife

  • Numărul de locuri disponibile pentru fiecare serviciu este limitat

  1. Biletul Flexi

        1. Termenii și condițiile generale a biletului Flexi

          1. biletul Flexi este valabil timp de 12 luni de la data plecare din primei călătorii, în cazul în care nu se prevede altfel. Prima călătorie trebuie să fie stabilita întotdeauna pentru o anumită dată. Data primei călătorii nu poate fi schimbata într-o dată ulterioara de data călătoriei de întoarcere.

          2. În momentul rezervării, după plecarea autobuzului de la stația de plecare, va recomandăm să verificați disponibilitatea de locuri – operatorul de transport nu poate garanta transportul pe acest autobuz pentru achiziții online

          3. Rezervarea, modificarea sau anularea rezervării se poate face pe site-ul www.studentagency.cz, prin

telefon la +420 542424242 sau +420 841101101 sau în persoană la sucursale sau puncte de vânzare de STUDENT AGENCY Express, dacă nu se specifică altfel mai jos

          1. Cea de a doua călătorie a unui bilet dus-întors deschisă nu pot fi rezervate prin un mesaj text.

          2. Numai traseu imprimat pe bilet poate fi rezervat, sau poate să fie posibilă reducerea traseul în aceeași zonă de tarifare sau de transfer, a se vedea punctul 3.3.11.3.

          1. . O taxă de manipulare va fi perceput de către stewardesa la plecarea unui autobuz nou rezervat sau de

către vânzător în cazul în care modificarea se face în persoană sau de către vânzător la anularea biletului .

          1. . Suprataxa autobuz suplimentar: Pasagerii care rezerva bilete de autobuz in plus se poate percepe o taxă suplimentară . Acest cost poate fi plătit către vânzător sau la urcarea în autobuz .

          2. . Toate taxele de manipulare și suprataxele sunt nerambursabile .

          3. . Biletul Flexi emis poate fi anulat la compania care a emis biletul sau la transportator și există o taxă de anulare.

          4. . Când este un bilet de întoarcere, anulareanumai primei călătorii nu este posibia.

          5. . Anularea doar călătoriei de întoarcere este posibilă numai după folosire primei curse. În acest caz , prețul unui bilet fse deduce din biletul de întoarcere (pentru călătorie executate) și taxa de anulare și eventuale taxe de manipulare neplătite sau alte taxe sunt deduse din restul.

          6. . Bilete obținute gratuit, cu un pachet de servicii turistice cumpărate de la STUDENT AGENCY, KS pot fi schimbate din partea clientului cu 2 ore înainte de plecarea din stație, gratuit. Clientul are dreptul pentru o rezervare pe cea mai apropiată stație de autobuz de transport pe linia specifica – in functie de disponibilitatea de locuri .

        1. Termenii si conditiile de pe liniile de la / din Anglia, Belgia, Luxemburg, Franța, Germania (cu excepția

orașului Berlin și Dresda), Olanda, Elveția, Italia, Suedia, Norvegia și Danemarca

          1. Biletul este emis pentru un anumit nume. Schimbarea numelui este posibila numai înainte de plecarea primei călătorii:

  • On-line sau la un punct de vânzare cu cel tarziu 12 ore înainte de plecare pentru o taxă de 200 CZK / 8 €

  • la urcarea în autobuz pentru taxa de 500 CZK/20 € / 18 GBP/28CHF/5500HUF

          1. Orice modificare în rezervare este posibila cel tarziu cu 12 ore înainte de plecarea din stația dată pentru

o taxă de schimbare de 200 CZK / 8 € / 7GBP/13 CHF/2000HUF / 60DKK/80SEK/65NOK

          1. Biletul poate fi anulat cel tarziu cu 12 ore înainte de urcarea în autobuz, o taxă de anulare in valoare de 25% din prețul biletului neutilizat va fi încasata.

        1. Termenii si conditiile de pe liniile de la / din Germania (Berlin și Dresda)

          1. Biletul este emis pentru un anumit nume. Schimbarea numelui este posibila numai înainte de plecarea primei călătorii:

  • On-line sau la un punct de vânzare cel puțin 5 ore înainte de plecare pentru o taxă de 200 CZK / 8 €

  • la urcarea în autobuz pentru taxa de 500CZK/20€/18GBP/28CHF/5500HUF

          1. Orice modificare în rezervare este posibilă cel tarziu cu 5 oră înainte de plecarea din stația dată pentru o taxă de schimbare de 200 CZK / 8 € / 7GBP/13 CHF/2000HUF / 60DKK/80SEK/65NOK

          2. Biletul poate fi anulat cel tarziu cu 5 ore înainte de îmbarcare, va fi percepută o taxă de anulare in valoare de 25% din prețul biletului neutilizat.

        1. Termenii si conditiile de pe liniile de la / din Ungaria, Austria și Slovacia

          1. Numele pasagerului de pe bilet nu este necesar, biletul este transferabil.

          2. Biletul cumpărat de la un punct de vânzare poate fi, complet rezervat cu cel tarziu 5 minute înainte de plecarea autobuzului din stație

-rezervarea poate fi anulata / schimbata cu cel tarziu 5 ore înainte de plecarea de autobuzului pentru o taxă de 50CZK / 2 € / 500HUF

-biletul poate fi anulat cu cel tarziu 5 ore înainte de urcarea în autobuz, o taxă de anulare in valoare de 25% din prețul biletului neutilizat va fi încasata.

          1. Bilet cumparat online la www.studentagency.cz sau rezervat printr-un mesaj de tip text pot fi, complet rezervate cu cel tarziu 5 minute înainte de plecarea autobuzului

-rezervarea poate fi anulata / schimbata cu cel tarziua 5 ore înainte de plecarea autobuzului gratuit

-anulata cu cel tarziu 5 ore înainte de urcarea în autobuz, cu titlu gratuit doar printr-un mesaj text sau on- line.

2.2.3.5.Termeni

2.2.3.5.1. Numele pasagerului trebuie să apară pe bilet, bilet nu este transferabil. Schimbarea numelui este

posibila numai înainte de plecarea primei călătorii în felul următor:

  • on-line sau la un punct de vânzare cu mai mult de 12 de ore înainte de plecare pentru o taxă de 100 CZK / € 4

  • la imbarcarea în autobuz pentru o taxă de 200 CZK / € 8/7 GBP/13 CHF/2000 HUF/60 DKK/80 SEK/65 NOK

2.2.3.4.2 Modificările în rezervări sunt posibile cu cel tarziu 12 ore înainte de plecarea din stația dată pentru o taxă de 100 CZK / 4 EUR / 1200 HUF / 30 NOK 30 DKK / 40 SEK / 4 RON / 5 CHF.

          1. Modificările în rezervări sunt possible cu cel tarziu 12 ore înainte de plecarea din stația dată, pentru o taxă de 100 CZK / 4 EUR / 1200 HUF / 30 NOK / DKK / 40 SEK / 4 RON / 5CHF.

          2. Anularea biletului este posibilacu cel tarziu 12 ore înainte de urcarea în autobuz, o taxa de anulare în valoare de 25% de tariful nefolosit va fi încasat.

  1. bilet cu dată fixă
        1. Acesta se emite cu o anumită dată, timp și traseu și poate fi folosit pe liniile interne.

        2. Biletele cu data stabilită pot fi anulate în persoană la puncte de vânzare în funcție de condițiile și de taxa de anulare specificat pe bilet. Anularea biletului poate fi, de asemenea, efectuate on-line, iar soldul creditului va fi tratată în conformitate cu punctul 1.2.12.

        3. Biletele cu data stabilită pot fi anulate cu 30 de minute înainte de plecarea de autobuz, cel târziu.

      1. bilet deschis (denumit în continuare OT)

        1. Este un bilet cumpărat fără o rezervare.

        2. Perioada de valabilitate a acestui bilet este limitată de valabilitatea listei de prețuri a liniei respective. Dacă există o creștere a prețurilor, o rambursare a prețului integral al biletului va fi acordat – sau va fi posibila o depunere de diferența dintre prețurile de pe bilet și, ulterior, comandata.

        3. Rezervarea sau anularea rezervării a unui OT poate fi făcută pe Internet la www.studentagency.cz sau prin trimiterea unui mesaj text la 420 736 333 999. Rezervarile si anularile efectuate în aceste două moduri sunt gratuite.

        4. Rezerverile sau anulări de rezervări OT nu pot fi făcute la punctele a vânzare.

        5. O rezervare OT poate fi facuta cu maximum 5 minute înainte de plecare.

        6. O rezervare OT poate fi modificate sau anulata cu maximum 30 minute înainte de plecare.

        7. Anularea (sau stornarea) unui OT, cu sau fără rezerve emisă pentru liniile interne este posibilă numai în persoană la orice punct de vanzare, gratuit. Un OT cu rezervare trebuie să fie anulata cu max. 30 minute înainte de plecare.

      1. Biletul de credit (denumit în continuare CT)

        1. Acesta este un bilet emis de un nume specific, pentru a fi utilizate în mod repetat.

        2. Pentru a achiziționa acestui bilet, pasagerul trebuie să se înregistreze la www.studentagency.cz. Pasagerii pot ridica biletul la punctele de vânzare dupa ce dovedesc identitatea.

        3. CT este transferabil, numărul a rezervări este limitat doar de valoarea creditului. Biletele pot fi rezervate în orice tarif, prin intermediul site-ului.

        4. Rezervarile nu pot fi făcute sau anulate la punctele a vânzare.

        5. Rezervări și anulări a rezervări pot fi făcute prin Internet, la www.studentagency.cz sau prin trimiterea unui mesaj text la 420 736 333 999. Rezervari si anulari efectuate în aceste două moduri sunt gratuite.

        1. . Depozit la CT se poate face în numerar la orice punct STUDENT AGENCY la vânzare sau prin plata prin card de credit / debit , Paysec , sau transfer bancar în contul la www.studentagency.cz . Suma minimă de depozit la punctele de vânzare este de 300 CZK / € 10 .

        2. . Retragerea de bani de la CT este posibilă în orice moment la punctele de vanzare STUDENT AGENCY la dovada identitatii doar atunci când se anulareza CT.

        3. . Rezerverea CT poate fi facuta cu maximum 5 minute înainte de plecare.

        4. . Rezerverea CT pot fi modificate sau anulate cu max. 30 minute înainte de plecare.

        5. . Pierderea CT: CT poate fi blocat la identificarea pasagerului prin telefon la +841 101 101 sau în persoană, la orice punct de vânzare STUDENT AGENCY. CT pot fi preschimbate cu un nou cod de CT la punctele de vânzare dupa doveda identitatii cuiva .

2.2.3.11. Anularea ( rezilierea ) a biletului de credit / contul de către proprietarul său este posibil , în scris, la sediul social al societății sau prin e-mail la autobusy@studentagency.cz . Biletul de credit / cont poate fi anulat atunci când aceasta nu conține nici o rezervăre neutilizata sau un sold creditor. Soldul creditor poate fi retrasă în conformitate cu 1.2.12 .

      1. Biletul electronic (pentru transportul intern)

        1. Acesta este emis pentru o anumită dată, timp, linia și loc pe autobuz.

        2. Biletul electronic (denumit în continuare E-bilet) poate fi achiziționat prin intermediul www.studentagency.cz prin credit / debit, Paysec. E-biletele pot fi rezervate și cumpărate cu max 5 minute înainte de plecare.

        3. Rezervarea E-biletului poate fi schimbata sau anulata cu max 30 minute înainte de plecare.

        1. Un E-bilet, pe care a fost anulata rezervarea, poate fi rezervat din nou, prin Internet, la www.studentagency.cz sau prin trimiterea unui mesaj text la 420 736 333 999. Rezervarea la punctele de vânzare nu este posibilă.

        2. E-bilete fără o rezervare pot fi rezervat cu max 5 minute înainte de plecare.

        3. Anularea biletelor electronice, cu sau fără o rezervare, eliberate pentru liniile interne, este posibilă numai în persoană la orice punct STUDENT AGENCY gratuit. Dacă E-biletul este rezervat, acesta poate fi anulat cu max 30 minute înainte de plecare.

3Transportuldepersoanesianimale

    1. Dispoziții generale

3.1.1. Pasagerii sunt obligați să păstreze centurile de siguranță fixate pe tot parcursul călătoriei, dacă scaunele sunt echipate cu

centura.

      1. . Transportatorul recomandă ca pasagerii sa verifice ora și locul de plecare înainte de călătorie .

      2. . Sosirile și plecările enunțate în orare și pe bilete sunt întotdeauna declarat în ora locala .

      3. . Copiii sub 12 ani inclusiv nu trebuie să așezati pe scaunele din spatele șoferului ( locuri No. 1 , 2 , 3 și 4 ) , pe scaunele

din spatele ușii din spate și pe scaunul din mijloc în ultimul rând. Atunci când achiziționează bilete, pasagerii sunt obligați să raporteze că biletul este pentru un pasager sub vârsta de 13 .

      1. . În conformitate cu Legea privind transportul rutier, scaunele auto pentru copii nu sunt obligatorii pentru transportul copiilor pe autobuze .

      2. . Nu este posibil de a transporta pasageri , fără o rezervare de locuri pe liniile interne , cu excepția copiilor de 0 – 2 incl.

      3. . Fiecare pasager are dreptul doar la un loc .

      4. . Este posibil pentru a transporta ghid și câini de asistență ( etichetate în mod corespunzător) care însoțesc o persoană cu ZTP / P carte sau antrenor de câine pe autobuz. Pasagerul este obligat să se asigure că animalul nu va murdarii sau deteriorara autovehiculul sau a pune în pericol ceilalți pasageri. Condițiile de preț sunt specificate la punctele 3.2.7 și 3.3.6 .

      1. Consumul de alcool adus, precum și de stupefiante și substanțe psihotrope este interzisă. Vânzarea de băuturi alcoolice catre pasageri poate fi limitată la discreția echipajului.

      2. În cazul în care selecția de locuri nu au fost disponibile la cumpararea biletelor, stewardul (SSE) atribuie locuri pentru pasageri atunci când urca în autobuz.

      3. Transportatorul nu oferă servicii de asistență pentru pasagerii cu mobilitate redusă sau alte dizabilități. Vehiculele de transport nu au acces pentru scaun cu rotile. Plasarea excepțională de vehicule cu platforme pentru transportul de pasageri pe scaune cu rotile este indicat în sistemul de rezervare.

3.2Transportul peliniile interne

      1. Copii în vârstă de 0 – 2 inclusiv poate fi transportat gratuit pe liniile interne, fără dreptul la un loc. Doar un singur copil poate fi transportat gratuit cu un adult. Copii cu vârsta între 0 – 5 inclusiv care este însoțit de o persoană în vârstă de peste 10 de ani pot fi transportate gratuit cu dreptul la un loc. Doar un singur copil poate fi transportat gratuit cu un adult. Fiecare copil în plus însoțit la 5 ani inclusiv, care calatoreste gratuit, trebuie să fie însoțită de persoană în vârstă de peste 10 de ani.

      1. Copiii în vârstă de până la 5 incl. pot fi transportati numai dacă sunt însoțiti de o persoană în vârstă de peste 10 de ani.

      2. Pasagerii care nu isi ocupă locurilecu max. cinci minute înainte de plecare, pierd dreptul la scaunul fără compensare. Echipajul de autobuz le va oferi un alt loc, dacă este disponibil. În cazul în care autobuzul este plin, pasagerii vor fi despagubiti cu tariful minus taxa de procesare de 10 CZK / € 0.5. În cazul în care pasagerii nu vin la ora de plecare specificata în calendar si biletul expiră nu vor fi despagubiti.

      3. Animalele pot fi transportate numai atunci când sunt în condiții de siguranță in cutii, cuști sau pungi cu fund impermeabile,

care sunt concepute pentru animale. Animale transportate în acest mod se transporta gratuit, in poala pasagerului sau sub picioarele ei/lui, și trebuie să rămână în caseta de transport, cușcă sau geanta pe tot parcursul călătoriei.

      1. Pasagerii cu abilitati de miscare limitate sau de orientare limitată au dreptul la locuri rezervate pentru ei. Dacă acest drept nu este evident, pasagerul trebuie să prezinte cardul relevant / identitate. Alti pasageri care stau pe aceste scaune trebuie să părăsească scaunul pentru persoana cu abilitati de miscare limitate și orientare.

    1. Transportul pe liniile internaționale

      1. Transportatorul recomandă pasagerilor să încheie o asigurare de călătorie atunci când călătoresc în străinătate.

      2. Vă recomandăm ca pasagerii vina cu min 30 de minute înainte de plecarea de autobuzului.

      3. Pasagerii care nu ocupă scaunele lor cu max. 10 minute înainte de plecarea de autobuzului, pierd cererea lor la scaun fără compensare. Echipajul le va oferi un alt loc, dacă este disponibil. În cazul în care autobuzul este plin, pasagerii pot utiliza cel mai apropiat autobuz cu locuri disponibile, la plata unei taxe de manipulare pentru schimbare, a se vedea 2.2.4.3. În cazul în care pasagerului nu vine la ora de plecare specificata în calendar si biletul expiră nu au drept la despăgubiri.

      1. . În cazul în care unei achiziții de multe locuri pentru un pasager, transportatorul are dreptul de a utiliza aceste locuri. În astfel de cazuri, pasagerul este anuntat de acest lucru în scris de către echipajul autobuzului și apoi de pasagerul depune o cerere de restituire a sumei în valoare prețului biletului de către transportator .

      2. . Copiii până la vârsta de 9 ani, inclusiv, pot fi transportate numai dacă sunt însoțite de adulți. Dacă adultul nu este părintele copilului, vă recomandăm să i se dea puteri depline .

      3. . Copiii cu vârsta de 10-14 inclusiv care nu sunt însoțite de un adult, pot călători cu bilet Flexi plătit în întregime. Atunci când au nevoie să așteptate pentru conexiunea lor, transportatorul nu isi asuma nici o responsabilitate pentru pasageri minori în timpul în care așteptați să se conecteze .

      1. . Toti pasagerii intre limita de varsta 10 – 17 inclusiv, care nu sunt însoțiti de un adult, sunt obligate să prezinte un formular puteri depline, completat de către părinți sau tutori legali, înainte de a urca în autobuz. Un formular de persoană trebuie să fie prezentate pentru fiecare călătorie (prin urmare, trebuie să existe două formulare pentru un bilet dus-întors). Formularelede puteri depline sunt disponibile la punctele de vânzare de STUDENT AGENCY expres sau pe site-ul web .

      2. . Nu este posibila achiziționarea unui bilet individual la tarif de copii. Tariful pentru copii poate fi utilizat numai atunci când se

cumpără un bilet de grup .

      1. . Transportul animalelor este interzisă, cu excepția ghizilor sau a câinilor de asistență cu documente corespunzătoare. În astfel de cazuri, cainele este transportat la prețul de tarifare a copiilor adică trebuie să aibă o rezervare de locuri alocate .

      2. . Scurte pauze în timpul călătoriei nu sunt obligatorii. Intervalele lor, precum și lungimea sunt dependente de orar. Pasagerul este obligat să se întoarcă în timpul alocat pentru pauza de administrator ( ESS ) sau șofer. În cazul în care pasagerul nu se urca în autobuz până la sfârșitul pauzei, acesta nu are dreptul la compensare și nu are dreptul la pretenții.

      3. . Conexiunile sunt oferite pentru liniile internaționale, cu excepția liniilor de / din Austria , Ungaria și Slovacia .

      4. . Conexiunile sunt furnizate de către liniile regulate de STUDENT AGENCY Express

      5. . Conexiunea poate fi comandata la un cost suplimentar, la momentul achiziției avansat al biletului

      6. . În caz de capacitate insuficientă de conectare în momentul rezervării călătoriei de retur a unui bilet dus-întors , traseul

poate fi scurtat pe bilet. Tariful neutilizat nu este rambursabil în astfel de cazuri

4 Transportul de bagaje, cărucioare pentru copii și biciclete

    1. Condiții generale de transport de bagajelor:

      1. Bagajelor de mână este bagajul care este ușor de transportat, poate fi plasat sub sau deasupra scaunului pasagerului, iar

dimensiunile sale nu

iar dimensiunile sale nu depășește 15 x 25 x 35 cm. Bagajele de mână nu trebuie să deteriora echipamentul vehiculului. Pasagerii sunt responsabili de bagajele lor de mână în timpul călătoriei.

      1. Toți pasagerii sunt obligați să eticheteze bagajele lor a pus în portbagaj într-un loc vizibil cu numele, prenumele, adresa și numele de destinație.

      2. Pasagerul este obligat să informeze șoferul despre bagajele pe care el / ea vrea să le pună în compartimentul de bagaje.

      3. Noi nu recomandăm ca pasagerii sa puna lucrurile fragile sau valoroase, documente și electronice în bagajele de cala. Transportatorul nu este responsabil sau raspunzator pentru orice pierdere sau deteriorare a acestor elemente sau conținutul bagajelor.

      4. În cazul în care pasagerului are mai mult de două piese de bagaj în cala, celelalte bagaje vor fi transportate numai dacă există spațiu liber (există un maxim de 5 piese de bagaj per pasager, în cazul în care există mai multe piese, operatorul de transport poate garanta transportul bagajelor numai pe o parte a curse pe care a fost acceptat).

      5. Pasagerul este responsabil pentru transferul bagajelor lor la schimbarea vehiculului și pentru reîncărcarea acesteia după

control vamal.

      1. Biciclete, schiuri, snowboard și cărucioare pentru copii sunt acceptate la transport numai atunci când nu există risc de deteriorare a celorlalte bagaje și există spațiu liber în cala. Bicicletele trebuie să fie ambalate în condiții de siguranță în cutii sau pungi de transport, schiuri și snowboard-uri trebuie să fie ambalate. O taxă se percepe pentru transportul acestor elemente. Cărucioarele trebuie să fie pliate.

      2. Pasagerii sunt obligați să rezolve eventualele reclamații privind nelegitimitatea taxei pentru excesul de bagaj

direct cu echipajul. Plângeri ulterioare cu privire la taxele ilegale pentru bagaje în exces nu vor fi acceptate. 4.1.9.Următoarele bagaje nu pot fi transportate:

bagajele care ar putea pune în pericol siguranța pasagerilor sau deteriorarea altor bagaje prin natura lor

bagajele care depășesc 150 x 150 x 150 cm

bagajele care depășesc greutatea de 50 kg

      1. Pasagerul nu trebuie să predea pentru a fi pus în bagaj de cala obiecte a căror valoare este mai mare de 5.000 CZK / € 160

pe liniile interne și linii spre / din Slovacia și Ungaria și CZK 10.000 / € 400 pe alte linii internaționale și în neregulate.

      1. Transportul de substanțe și obiecte (arme deblocate fără licențele necesare, explozivi, substanțe toxice și psihotrope, etc) periculoase este interzisă.

      2. Transportatorul nu este responsabil și nu își asumă răspunderea pentru bagajele

lăsat pe autobuz.

      1. Transportul de colete și al bagajelor neînsoțite nu este posibila.

    1. Transportul pe liniile interne și taxele specifice:

      1. Noi transportam pe următoarele linii interne (de exemplu, CZ și SK):

        • 2 bagaje de mana gratuit

        • 2 bucăți de bagaje, care nu depășesc 30 x 60 x 80 cm și 30 kg, cărucioare pentru copii, scaune cu rotile și pungi

role pentru posesorii de carduri ZTP / P ZTP și în compartimentul de bagaje gratuit

        • o taxă în valoare de 20 CZK / € 1 se plătește pentru fiecare bucată de bagaj de cala / pentru transportul unei biciclete / snowboard / schi

        • pasagerul este obligat să informeze șoferul cu privire la bagajele cu o valoare mai mare de 3.000 CZK / € 150

        • pasagerul poate asigura bagajele pentru taxa de CZK 20 / € 1.

    1. Transportul pe liniile internaționale, și taxele stabilite:

      1. Pe liniile spre / din Anglia, Belgia, Luxemburg, Franța, Germania, Olanda, Elveția, Suedia, Danemarca, Norvegia, Austria și Italia, se transporta gratuit pentru 1 pasager:

        • 1 bagaj de mana

        • 1 bucată de bagaj care nu depășește 30 kg și / sau 30 x 60 x 80cm în compartimentul de bagaje

        • un scaun cu rotile pentru un pasager pe un scaun cu rotile

4.3.1.1 Taxe pentru fiecare bagaj suplimentar / taxe pentru bagaj care depășește dimensiunea și / sau limitările de greutate / taxele pentru transportul de bicicleta poate fi plătit:

  1. direct la echipajul de autobuz. Taxele pe servicii de autobuz individuale sunt după cum urmează:

spre / de la Republica Cehă, Republica Slovacă și Ungaria spre / de la

Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Suedia, Danemarca, Norvegia și Italia

Germania, Olanda, Elveția, Franța

Austria

300 CZK/€10/7 GBP/90 SEK/80 DKK/100 NOK/3000 HUF

200 CZK/€8/10 CHF/2400 HUF100 CZK/€4
  1. în sistemul de rezervare în cazul în care sistemul oferă această opțiune. Taxele pe servicii de autobuz individuale sunt după cum urmează:

spre / de la Republica Cehă, Republica Slovacă și Ungaria spre / de la

Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Suedia, Danemarca, Norvegia și Italia

Germania, Olanda, Elveția, FranțaAustria

250 CZK/ 8 € /70 DKK / 80 NOK /

80 SEK / 2700 HUF

150 CZK / 6 € / 8 CHF / 2000 HUF50 CZK/ 2 €

Este posibil să se cumpere doar 1 tip de bagaj pentru 1 pasager în sistemul de rezervare. Bagajele achiziționate în sistemul de

rezervare în avans sunt garantate dacă sunt îndeplinite condițiile de transport al setului bagaje de la pct. 4.1. Vânzarea de piese de bagaj alocate pentru achiziționarea prin intermediul sistemului de rezervare este limitat. Taxele neplătite pentru bagaje create în sistemul de rezervare, înainte de plecare nu pot fi plătite la un preț redus la imbarcarea în autobuz.

4.3.1.2. În cazul în care bagajele depășesc dimensiunea de 30 x 60 x 80 cm sau greutatea de 30 kg, 1 taxa pentru depășirea dimensiunii / greutatii se plătește. În cazul în care geanta este, de asemenea, suplimentara (de exemplu, se plătește o taxă pentru transport), taxa se plătește de două ori – pentru bagajele suplimentare și pentru dimensiune / exces de greutate. Se pot încasa max 2 taxe pentru o bucată de bagaj.

      1. Pe liniile Republica Cehă – Republica Slovacă, Republica Slovacă – Ungaria, Republica Cehă – Ungaria avem transport gratuit

per 1 pasager, pentru:

        • 2 bucăți de bagaje de mână

  • un scaun cu rotile pentru un pasager pe un scaun cu rotile

4.3.2.1 O taxă în valoare de 10 CZK / € 0,5 / HUF 200 se plătește pentru fiecare bagaj în portbagaj / transportul unei biciclete.

      1. Pe liniile internaționale între două (sau mai multe) țări străine (cu excepția biletelor spre / de la CZ / SK / Ungaria la / din străinătate) se transporta gratuit pentru 1 pasager:

        • 1 bagaj de mana

        • 1 bucată de bagaj care nu depășește 30 kg și / sau 30 x 60 x 80cm în compartimentul de bagaje

        • un scaun cu rotile pentru un pasager pe un scaun cu rotile

4.3.3.1 Alte bagaje / biciclete vor fi acceptate la transport numai dacă există spațiu suficient în portbagaj

      1. Pasagerii sunt obligați să informeze șoferul despre toate bagajele pe care doresc sa le pună în compartimentul de bagaje și sa faca dovada platii taxei pentru transportul bagajelor.

    1. Transportul bagajelor în curse neregulate

      1. Transportam pentru fiecare pasager gratuit:

-două piese de bagaj de mână

-toate bagajele în cala – in functie de marimea compartimentului

    1. Răspundereatransportatoruluipentrubagajeleacceptatepentrutransportșireparareadaunelor

      1. Pasagerii sunt obligați să solicite înregistrarea de pierdere, furt sau deteriorare a bagajelor la steward (ESS) sau șofer imediat

după sosirea la destinație. Angajatul STUDENT AGENCY, k.s. este obligat să confirme gradul de deteriorare sau pierdere a bagajelor, în scris, în înregistrare.

      1. Această înregistrare, împreună cu o copie a biletului și documentul de transport pentru bagaje trebuie să fie trimise în scris la adresa STUDENT AGENCY ks, Serviciu clienti, Dům Panu Z Lipe, Nam. Svobody 17, 602 00 Brno, în termen de 6 luni de la incident.

      2. Atunci când bagajul este pierdut pe liniile internaționale, pasagerul are dreptul la restituirea taxelor transportului plătite pentru bagajele pierdute și o compensare a valorii dovedite a bagajelor pierdute până la suma maximă a 5.000 CZK / € 160 pe 1 bucata de bagaj și CZK 10.000 / € 400 pe un pasager în cazul în care mai mult de 1 bagaj a fost pierdute.

      1. Atunci când bagajul este pierdut pe liniile interne în CZ și SK pasagerul are dreptul la restituirea taxelor transportului pentru bagajele pierdute și o compensare a valorii dovedite a bagajelor pierdute până la suma maximă de 3.000 CZK / € 120. În cazul în care bagajul a fost asigurat (a se vedea punctul 4.2.1), clientul are dreptul la compensarea de transport,

taxa pentru bagajele pierdute și a valorii dovedite a bagajelor pierdute până la suma maximă de 5.000 CZK / € 160.

      1. Când bagajul se pierde în timpul transportului neregulat, pasagerul are dreptul la despăgubire din valoarea dovedita a piesei pierdute a bagajelor până la suma maximă de 5.000 CZK / € 160 pentru 1 bucată de bagaj și CZK 10.000 / € 400 pentru fiecare pasager în cazul în care mai mult de 1 bagaj a fost pierdut.

      2. Transportatorul nu este răspunzător pentru orice deteriorarea bagajelor transportate în cazul în care:

        • pasagerul nu poate dovedi legitimitatea cererii, cu un document de transport valabil pentru bagaje,

        • ambalaj nu corespunde cu natura obiectului transportat,

        • bagajele transportate au o valoare mai mare decât cea permisă,

        • împrejurări apărute pe care transportatorul nu le-a putut influența, cum ar fi catastrofele naturale sau acte de terți,

        • prejudiciul a fost cauzat de comportamentul unui pasager.